CryptoCom chce wycofać się z umowy sponsorskiej w Lidze Mistrzów UEFA

przez | 12 września, 2022

Powód wycofania się z umowy, firma podała problemy regulacyjne, z jakimi boryka się na niektórych rynkach europejskich, które mogą utrudniać jej handel i inne usługi. Powołując się na problemy prawne, CryptoCom z siedzibą w Singapurze zrezygnował z umowy sponsorskiej o wartości 495 milionów dolarów zawartej z Ligą Mistrzów Unii Europejskiej Związku Piłki Nożnej. Firma kryptowalutowa, która oferuje między innymi usługi handlu, miała zastąpić rosyjski koncern naftowy Gazprom w roli sponsora na kolejne pięć lat.

Zerwanie umowy Ligi Mistrzów

UEFA zerwała umowę z Gazpromem w marcu 2022r, po inwazji Rosji na Ukrainę , jak podają media. Zgodnie z doniesieniami medialnymi CryptoCom przewiduje duże problemy prawne i regulacyjne w handlu. Podjęcie decyzji o wycofaniu się w ostatniej chwili wydaje się być wymuszone przez bessę, która straciła aż 2 biliony dolarów wartości rynkowej w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. Według niektórych analityków firmy kryptograficzne wydały do tej pory ponad  2 miliardy dolarów na sponsoring sportowy. Czy uda im się wytrwać, przy tak dużych inwestycjach, biorąc pod uwagę spowolnienie na rynku? Odpowiedź wydaje się oczywista jednak taka, jak się okazuje, nie jest. Według doniesień, firma miała zastąpić Gazprom w roli sponsora tytularnego turnieju. Europejski organ piłkarski rozwiązał umowę z rosyjskim holdingiem 

Ustalenia dotyczące Crypto.com zakładały, że platforma zapłaci 100 mln euro za sezon, w porównaniu do około 40 mln euro od Gazpromu.

Nabyte prawa przez CryptoCom

W listopadzie 2021 r. CryptoCcom nabył prawa do posiadania nazwy ,,Staples Center” w Los Angeles na 20 lat za 700 milionów dolarów. Teraz nazywa się ,,CryptoCom Arena”. W marcu firma podpisała wieloletnią umowę sponsorską z zespołem Formuły 1 ,,Astona Martina Cognizanta”, a w czerwcu – pięcioletnią umowę sponsorską z Formułą 1. Platforma podobno zapłaciła również 100 milionów dolarów aktorowi z Hollywood Mattowi Damonowi za reklamę telewizyjną. Czy to aby napewno dobre zagranie reklamowe oraz marketingowe? Dla przypomnienia, CryptoCom wraz z Coin Base i FTX prowadził rekordową liczbę reklam podczas Super Bowl, w lutym. 30-sekundowy placement wart był 6,5 mln dolarów.

Globalny napęd ekspansji CryptoCom

W przypadku CryptoCom, panujący kryzys na rynku nie zmniejszył apetytu na więcej inwestycji w zaangażowanie sportowe. W sierpniu ogłosił ponad dziewięciocyfrowy plan inwestycyjny na przebudowę CryptoCom Arena. Natomiast w zeszłym miesiącu otrzymał długo wyczekiwaną zgodę brytyjskiego Urzędu ds. Postępowania Finansowego (FCA) na prowadzenie działalności jako firma zajmująca się aktywami cyfrowymi. Podobnie rejestracja i licencja zostały przyznane przez władze Korei Południowej firmie CryptoCom na działalność w kraju jako dostawca usług wirtualnych zasobów. Co więcej, w ciągu ostatnich dwóch miesięcy firma otrzymała licencje na działalność we Włoszech, na Cyprze, w Singapurze (zasadniczo) i Dubaju (tymczasowo).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.